Khamis, Oktober 09, 2008

Al-Fatihah

Assalamu'alaikum...

Salah seorang rakan Biro Ekonomi 0607 , Izan
telah meninggal dunia..

...Al-Fatihah...

Moga roh mu dirahmati Allah..
aminn..

*********
Tadi, buka buku yg dah lama sy tak dibaca..
(rest jap dr study..hu3 )

tajuknya : Sifat Calon Penghuni Syurga
Susunan Harun Arrasyid Haji Tuskan
(buku yg ayah belikan time form. 5)

IzinNya..
Tangan menyelak halaman m/s 4
dan mata tertumpu pada tulisan

5.Menanti Kematian.

[ sebelum ni, memang pernah tempuh(baca) halaman tu..
tapi ..
rasa..
mcm kali ini baru benar2 membacanya..]

Tulisan yang ingin saya kongsikan bersama dengan kalian ialah:

" Seorang mukmin memandang kehidupan dunia
hanya selintas sahaja,
lalu membayangkan
cita-citanya
yang akan diakhiri dengan kematian.

Kita saksikan orang-orang di sekitar kita yang mempunyai cita-cita di masa depan. Tiba-tiba datanglah kematian, maka lenyaplah segala impiannya.

Umar bin Khattab r.a. pernah berkata,
"Setiap kali diberitakan si polan meninggal dunia,
maka ingatkanlah,
Umar juga akan meninggal dunia."

maka Ingatkanlah
pada diri saya..

Anti juga akan meninggal dunia..






2 comments:

~ Sy@M!M! ^ AzM!r@ ~ berkata...

Best luck in ur imtihan kakak yg tomeiy:D. Doakan sy lulus dgn cemerlang n ilmu yg dituntut diberkati. Amien ya Rabb =p

Asek kena spam je kat shoutbox tu...:D

:::cebisan hatiku::: berkata...

ingatanmu bkn sekadar pada dirimu..juga pada sekalian umat di dunia ini...
dariNya la kita di ciptakan...dan kepadaNya lah kita kembali..insyaAllah...moge dia n kita kelak termask dlm golongn org2 soleh..amiinnn...