Sabtu, November 26, 2011

Politik Islam~



Islam dipolitikkan?

Maka, bagaimana Politik Islam sebenar?

Justeru, politik TIDAK PENTING kerana/seandainya....

[sambunglah sepanjang mana yang kalian mahu....]



Ada sahabat yang menyatakan..
"pening pening..."
Ada juga sahbat yang mengatakan..
"asalkan tau beza islam dipolitikkan ngan politik diislamkan a.k.a politik islam"
Dan akhirnya ada sahabat ana yang menyambungkan kenyataan itu dengan kenyataan ini..
"... seandainya berpolitik yang hanya untuk kepentingan diri sendiri."

Alhamdulillah saya bersyukur kerana ada yang sudi memberikan maklum balas..
Alhamdulillah juga..saya ada satu video yang sangat bermanfaat dan menarik kupasannya mengenai politik (siasah)..
Siapa? siapa?? Ustaz Azhar Idrus kitalah..:)

Ha... mari kita dengarkan ~


Islam ada segala-galanya~
1.Ibadat
2.Muamalat
3.Munakahat
4.Jinayat

Di Malaysia..3/4 ?

Justeru, politik itu memang TIDAK PENTING seandainya TIDAK MEMBERI MANFAAT kepada ISLAM...

Namun hakikatnya, politik (siasah-menjaga negara) SUDAH ADA dalam SYARIAT Islam..

Ia bukan PILIHAN.. tapi sebahagian KEWAJIBAN untuk diAMALkan :)

Hati-hati dengan fahaman sekularisme yang memisahkan agama dengan hal dunia..


Buat sahabat-sahabat,
Ana sekadar berkongsi, ilmuNya luas lagi..
Fastabiqul Khairat.. InsyaAllah..

-----------------------------------------------

Doa Rasulullah :-

“Ya Allah, ampunilah aku dari kesalahanku, kebodohanku, dan berlebih-lebihan dalam urusanku yang Engkau lebih tahu dariku, Ya Allah, Ampunilah kesungguhanku, senda gurauku, kekeliruanku, kesengajaanku, yang semuanya itu ada padaku. Ya Allah ampunilah aku dari apa yang aku dahulukan, yang aku akhirkan, yang aku rahsiakan, dan yang aku beberkan yang Engkau lebih tahu dariku, Engkaulah Dzat Yang Mendahulukan, dan Engkaulah Dazat Yang mengakhirkan, dan Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. (Hadits Muttafaq alaih).

0 comments: