Isnin, Januari 26, 2009

Mata dan jiwa tak tenang melihatnya..



Salam buat teman2 yang
hatinya cintakan keredhaan Ilahi..
dan takut akan dosa
dan takut hatinya berjauhan dengan Sang Rabbi..


aku disini bru tamat dari berjuang diluar kawasan kita..
bersama2 dgn beberapa orang teman2 kita...
(jumlah teman kita.. kurang dr jumlah jari yang kalian ada..)

teman..
pedih, sakit dan parah rasa hati ini..
bila orang2 yg ku temui disana..
jauh berbeza dengan kalian semua..

teman2 ku..

pedih yg teramat !!
bila kebaikan diperlekehkan dan kemaksiatan diagung-agungkan..

sakit jiwa !
bila melihat rakan dan kawan yang disangka teman seperjuangan..
rupa2nya manusia yang sebenarnya pengkhianat agama
dan memburukkan agama yang mulia ini..
sekadar bertopeng dgn kata2 mulia..
tapi wajah sebenarnya "na'uzubillah.."
mungkin lbh teruk dr Israel..
si kejam yang membunuh umat Islam secara terang2 an..
kerana mereka yg ku sangka rakan seperjuangan rupanya cuba "membunuh" agama kita secara diam2 !!!


parah jiwa ini!!
bila hanya mampu membenci dgn hati..
sdgkan ada mulut yang berupaya utk bersuara..
tp tertahan dan ditahan suara itu..
krn dirasakan blum masanya utk bersuara...
belum sesuai mungkin..

benar kah???

dan
aku bersyukur..
bila Dia izinkan dan berikan kekuatan utk aku bersuara..

[aku dah malu sebenarnya.. !!
tersangat malu pd Ilahi..
sbb setiap kali bila mungkar dihadapan mata..
aku hanya lakukan dgn selemah iman..]
tp kali ini aku bersyukur diberikan kekuatan
untuk menggunakan lidah ini..

bila lagi kan?

teman...
di kwasan luar kwasan kita itu kan..
aku dan teman2 seperjuangan kita
kepingin benar kembali kepangkuan dan berada dilingkaran kawasan kita..
tenang rsanya di kwasan kita..
"terjaga dan menjaga" itu yang kita amalkan dlm kawasan kita..

teman..
nanti bila kita ada peluang untuk berjuang diluar kawasan kita..
moga aku tak takut utk pergi..
dan diberikan izin olehNya utk pergi..
[tp kali ini dgn senjata yang lebih baik..]

dan dgn penuh harapan..
aku berharap..
agar kalian semua ada bersama2 tatkala itu..
sama2 turut serta ^_^

aminn..

*************
hikmah..
aku akan mencari mu...
dan aku berdoa agar mendapat mu dlm setiap apa yang aku lakukan..
*******

sy mohon maaf atas janji yg tak tertunai..
sy kehilangan kertas yg disalin..
tp sy kira..
apa yg disalin,isinya tak jauh beza
dgn apa yg ditulis di softcopy pamphlet dr seorang sahabat saya
dapat sedikit sebanyak mengantikan janji saya..






BOIKOT !!!

TAKBIR !!!

*******

kini sy perlu settlekan perkara2 di kawasan saya..
*******
“Sesungguhnya barangsiapa yang
mencari redha Allah sedangkan manusia murka,
maka Allah akan cukupkan baginya akan segalanya di dunia ini.
Tetapi barangsiapa yang
mencari keredhaan manusia dalam keadaan Allah murka,
maka Allah menyerahkan nasibnya pada manusia.”



-kata2 ini yg sentiasa ku pegang semasa diluar kawasan kita..-

Mohon agar
ku TIDAK tergolong dlm golongan
orang yang MEYANGKAKAN
dirinya bersama Allah
sdgkan sebenarnya TIDAK..

Na'uzubillah..

..ana faqir ilallah..

2 comments:

aini mardhiyah berkata...

moga teguh atas jalan Nya.. jangan biarkan terwujudnya kata 'PUTUS ASA' dalam diri

istiqomah juga suatu perjuangan.

>:D<

cahaya berkata...

terima kasih ukhti atas kata2 semangat mu..
:)