Selasa, Jun 08, 2010

T r a n q u i l i t y ~


~ T r a n q u i l i t y ~
Mencari sakinah dalam ramai..
mungkinkah kan bertemu?


Tranquility

Sekali lagi..
hati diuji dengan persoalan yang sama..
untuk kali yang tidak pasti keberapa..
walaupun
sebenarnya saya tidak suka untuk memikirkannya..
namun hati..
terkadang tewas juga
kerana lemah imannya..

Hati insan..
Ingin sahaja terus mengetahui jawapan sebenarnya..
[meskipun saya tidak pasti adakah saya mampu & bersedia untuk menerima jawapan sebenarnya..]

Justeru..
saya yakin..
pasti ada hikmah disebalik
perjalanan yang panjang ini..
ada tarbiyyah(didikan) bernilai dari Rabb..
sebelum saya menemui jawapan sebenarnya..

inilah saya..
hamba..
lemah..
memerlukan Mu setiap masa...

----------------






"Hai jiwa yang tenang.."

TRANQUILITY





0 comments: